Financial Times, prestigiosul cotidian britanic, deschide azi coloana auto cu un articol dedicat mărcii Dacia. Britanicii, citând şi specialişti în domeniu, încearcă să analizeze secretul care stă în spatele succesului copleşitor pe care un brand low-cost, ca Dacia, îl poate avea în vestul Europei.
"Dacia conduce asaltul maşinilor de buget în Europa", se intitulează articolul jurnaliştilor de la Financial Times (FT). Publicaţia aminteşte despre faptul că Dacia este cea mai bine vândută marcă auto low-cost din vestul Europei şi că Dacia contribuie foarte mult la vânzările totale ale Renault în Europa.
"O combinaţie de inginerie low-cost, simplă, fără pretenţii, destinată pieţelor est-europene şi clienţilor din Vest care dispun de bugete reduse, a transformat Dacia în cel mai de succes brand auto de pe continent, după creşterile vânzărilor", se arată în articolul FT.
"Este cel mai bun exemplu de maşină creată pentru pieţele emergente, care a fost introdusă şi pe pieţe dezvoltate (UE) şi care s-a dovedit a fi un real succes", declară prof. Jan-Benedict Steenkamp, autorul unui studiu despre mărcile de pe pieţele emergente care s-au extins în întreaga lume.
Dacia este lăudată mai ales pentru modul în care face faţă cu brio crizei şi reuşeşte să ajute mult mai puternicul brand Renault. În prima jumătate a lui 2013 Dacia a înregistrat, în UE, o creştere de 17,6% faţă de perioada similară a anului trecut, spre deosebire de Renault care a consemnat o scădere de 10,4%, conform datelor ACEA. De asemeni, potrivit FT, Dacia reprezintă circa 24% din vânzările Renault în Europa de Vest.
Dacia: margini ca ale producătorilor premium
Ceea ce contează cel mai mult la o maşină de buget este valoarea, atât cea pentru consumator, cât şi cea pentru producător, iar la acest capitol Dacia stă foarte bine. Întregul proces de producţie este are