Producătorul auto american Fisker ar putea fi cumpărat de compania germană Fritz Nol, şi ar putea reîncepe producţia de maşini la un an după ce a fost oprită. Tranzacţia ar urma să fie efecuată pentru circa 25 milioane de dolari, potrivit Autobild.
Producătorul de maşini electrice Fisker se află într-o situaţie complicată, după ce guvernul american şi-a retras susţinerea, în condiţiile în care nu au fost îndeplinite anumite criterii. Deşi Fisker nu a mai produs nicio maşină de aproape un an de zile, totuşi compania a reuşit să evite să ceară falimentul.
Interesul altor producători auto pentru Fisker este unul ridicat chiar şi după retragerea din companie, în primăvara acestui an, a fondatorului ei, Henrik Fisker. În cursa pentru preluarea Fisker au intrat chiar şi chinezii de la BAIC (unul dintre cei mai mari producători auto chinezi) sau Bob Lutz, fostul şef al General Motors. Însă cea mai concretă ofertă a venit din partea nemţilor, care vor avea nevoie să facă investiţii serioase în cazul în care vor deveni noii proprietari. Vânzarea Fisker vine la pachet şi cu un datorii de dirca 190 milioane de dolari către guvernul american, pe care viitorii proprietari vor trebui să le achite.
Viitorul Fisker în mâinile nemţilor
Fritz Nol are deja un plan de restructurare pentru compania aflată în derivă de mai bine de un an, iar printre primele măsuri ar fi chiar mutarea producţiei din Finlanda la o fostă fabrică a General Motors din Delaware, SUA.
Fisker este un producător auto atipic, ocupându-se doar de design, o parte din proiectare şi marketing, întregul proces de fabricaţie fiind externalizat către alţi producători auto şi furnizori. Singurul său model, Karma, a fost asamblat la fabrica celor de la Valmet, din Finlanda. Guvernul american i-a oferit un credit de circa jumătate miliard de dolari, din care Fisker a primit doar 193 milioane, du