Un studiul al Institutului Naţional de Statistică publicat recent arată că 15% dintre bucureşteni au renunţat, în perioada 2002-2012, la transportul în comun de suprafaţă. adevarul.ro a vorbit cu reprezentanţii Regiei Autonome de Transport în comun pentru a vedea care sunt motivele.
Studiul, citat de economica.net, arată că anul trecut (tot anul) bucureştenii au plătit 338 de milioane de bilete şi abonamente, cu 16% mai puţine decât în 2002, iar pentru a merge cu autobuzul sau microbuzul s-au plătit 343,7 de milioane de bilete, cu 15% mai puţine faţă de ce era cu 10 ani în urmă. În ceea ce priveşte numărul bieletlor şi abonamentelor, 75 de milioane de bilete şi abonamente au fost vândute în 2012, faţă de 89,5 milioane în 2002 (-16%).
Şi cum numărul de călători a scăzut, RATB nu a întârziat să se adapteze noilor tendinţe. Potrivit INS, numărul de tramvaie s-a redus de la 600 la 521, cel al autobuzelor şi microbuzelor de la peste 1.300 la aproximatiov 1.100, iar cel al troleibuzelor de la 299 la 297.
RATB: ne-am adaptat realităţilor actuale
Pentru a vedea care sunt motivele pentru care unul din 15 bucureşteni a renunţat la mersul cu transportul în comun, am discutat cu reprezentanţii Regiei.
"În acestă perioadă, la nivelul întregii Capitale s-au derulat numeroase lucrări edilitare: de modernizare a căilor de rulare, desfăşurate atât de Regie cât şi prin proiectele unice susţinute de PMB (Nota red. - Primăria Municipiului Bucureşti), lucrări de reparaţii a infrastructurii stradale şi a reţelelor de utilităţi. Activitatea RATB a fost influenţată de toate aceste proiecte, la nivel operaţional Regia fiind nevoită să procedeze la numeroase schimbări (suspendare sau deviere a multor trasee), pentru adaptarea la modificările de infrastructură din Bucureşti, precum şi la extinderea reţelei de metrou", se arată într-un răspuns oficial al RATB la o