Chinezii sunt primii care testeaza o ruta maritima nefolosita pana acum pentru transportul containerelor. Noua ruta scurteaza timpul de transport spre Europa cu cel putin 12 zile.
China este prima tara care indrazneste sa foloseasca o ruta care implica o zona cu gheata din Marea Nordului, scrie Russia Today. In acest fel, transportul de marfuri din aceasta tara asiatica spre Europa va fi mai scurt cu cel putin 12 zile in comparatie cu cel facut prin Canalul Suez.
Vasul de 19.000 de tone Yong Sheng, operat de compania Cosco Group, a plecat deja din portul chinezesc Dalian pe 8 august si va ajunge in portul din Rotterdam, Olanda, in data de 11 septembrie.
Durata de timp necesara acestui transport prin Stramtoarea Bering va fi mai mica cu 12-15 zile fata de traseul precedent.
Rusia are si ea intentia de a folosi noua ruta pentru transportul de marfuri, urmarind sa colaboreze cu China in aceasta privinta. Scopul lor este de a exploata in comun traseul prin Marea Nordului, spune Andrei Ostrovski, un oficial rus.
Ambitii energetice mari ale Chinei
Chinezii au ambitii tot mai mari de a exploata energetic regiunea arctica, ei autointitulandu-se un "stat subarctic". In acest scop, China a primit statutul de observator permanent in Consiliul Arctic, organism care controleaza accesul la resursele energetice ale acestei regiuni.
Rezervele de petrol de acolo sunt estimate la 90 de milioane de tone, adica 135 din totalul din lumea intreaga. Rezervele de gaze din aceasta regiune sunt de 1,67 de trilioane de metri cubi, adica 30% din rezervele mondiale.
Chinezii spun ca noua ruta de 5.440 km este cea mai economica solutie pentru a trimite marfuri din Shanghai spre porturile din nordul Europei. Ei vor face economii atat de timp, cat si de bani, ceea ce se poate reflecta in pretul produselor