Ramona Nicole Manescu are doua calitati care o recomanda pentru functia de ministru. Prima e aceea ca e parte a clanului politic al lui Crin Antonescu, din moment ce sotul sau, Rares Manescu, e un foarte bun prieten si vechi sustinator al liderului PNL.
A doua, ca nu e patata (inca) de nicio acuzatie sau suspiciune foarte serioasa. Este o propunere mult mai buna decat Nini Sapunaru, din punctul de vedere al imaginii. Daca luam in considerare criteriul asta, PNL si Crin Antonescu au ales bine, pentru ca riscau sa aiba probleme uriase cu vreo propunere din categoria "Nini Sapunaru".
Mai e insa si reversul medaliei. Nepatata o fi, dar are habar Ramona Manescu despre Transporturi? Stie ceva, are idee? Am vazut ca, pentru inceput, a luat un start ezitant, refuzand sa raspunda unei intrebari simple de la Realitatea TV - cati kilometri de autostrada are Romania? Pentru ca nu stia sau poate ca uitase un amanunt esential - autostrazile nu tin de Ministerul Transporturilor, ci de cel al Marilor Proiecte.
Ideea e asta - sunt sanse mari ca un om fara experienta precum Ramona Manescu sa o dea in bara. Sa o dea in bara putin sau sa o dea serios de tot, avand consecinte la fel de serioase pentru PNL si Crin Antonescu.
Nu exclud sa se si descurce, ducandu-si mandatul la bun sfarsit, taras-grapis. La urma urmei, a reusit el Dan Sova sa nu se umple (prea mult) de ridicol la Ministerul Marilor Proiecte, poate sa reuseasca si Ramona Manescu, ba chiar poate si mai multe. Insa ii va fi greu, pentru ca sarcina ei e dificila din cale afara si are sarcini mult peste ale sus-numitului. Are cateva privatizari care ard ca fierul rosu, situatii foarte dificile la companii precum Tarom, probleme cu atragere fondurilor europene si va fi la conducerea celei mai mari si mai complexe structuri din Romania.
Presiunea asupra ei va fi dura si v