Chinezii de la Geely, producător auto care deţine şi marca Volvo, vrea să dezvolte împreună cu brandul auto suedez maşini pe care să le exporte către pieţele occidentale. Planul chinezilor este să folosească imaginea bună pe care o are Volvo pentru a-şi mări exporturile de maşini, conform ANE.
Producătorii chinezi duc lupte pe mai multe fronturi, o dată împotriva mărcilor occidentale care invadează piaţa din China şi a doua oară mai ales împotriva celorlalţi producători chinezi în ceea ce priveşte exporturile şi crearea unei imagini de producător sigur pentru pieţe precum SUA sau UE. De aceea, în febra parteneriatelor între mărcile chinezeşti şi cele occidentale, care pare să fi cuprins în ultimii ani industria auto din China, Geely vrea să profite de această situaţie şi să-şi consolideze imaginea cu ajutorul Volvo.
"Achiziţia brandului Volvo ne-a întărit imaginea iar clienţii de peste ocean ne văd ca o companie internaţională. Exporturile în SUA şi Europa se vor baza pe acele modele dezvoltate împreună", a declarat Gui Shengyue, CEO Geely. Producătorul chinez anunţă că ar putea începe vânzările unor modele dezvoltate în parteneriat cu Volvo în 2015, pe piaţa din China. Unul dintre modelele pentru care Geely are în plan începerea exporturilor către Marea Britanie este compacta Emgrand EC7.
Modelele Volvo - Geely ar urma să-i ajute pe ambii producători, pe chinezi la exporturi, iar pe Volvo la vânzările din China. Un centru de cercetare comun al celor două mărci ar urma să fie construit în Gothenburg, Suedia, asta după chinezii le cereau suedezilor acces total la tehnologiile pe care le folosesc pentru dezvoltarea modelelor Volvo.
"Presiunea competitivităţii pusă pe producătorii chinezi ar trebui să crească enorm în următorii ani, având în vedere că majoritatea mărcilor internaţionale îşi consolidează prezenţa în China", se arată într-un