Mărturisesc că mi-a fost extrem de greu, ieri dimineaţă, să-mi dau seama exact despre subiectul ştirilor care au umplut site-urile de socializare şi agenţiile de presă legate de momentul jenant din timpul festivalului de la Mangalia, când organizatorii au cenzurat un rapper care-l boscorodea pe şeful statului.
Mai precis, habar nu aveam la ce se referă sintagma „What’s up”, dacă era vorba despre o trupă ori despre vreo producţie muzicală. M-am dumirit cu greu că numele respectiv era chiar al cetăţeanului care evolua pe scenă – mai precis striga din toţi rărunchii un text militant -, pe numele lui din buletin Marius Ivancea, despre care am aflat ulterior că face parte din fauna de artişti care umplu ecranele posturilor tv muzicale mai abitir decât siliconatele din programele cu iz monden ori de divertisment ale televiziunilor generaliste.
În fine, cetăţeanul în cauză, căruia, bineînţeles, nu-i contestă nimeni dreptul de a avea păreri şi, de asemenea, de a le expune – cântat sau zbierat, cum a fost cazul la Mangalia – a fost eroul uneia dintre scenele de maxim prost-gust la care mi-a fost dat să asist în utimii ani. Marius Ivancea s-a trezit, la mijlocul cântecului-protest - prin care cerea demisia preşedintelui pentru că „ţara merge în jos, iar noi nu suntem în pantă”, lucru corect, şi care şi cerea, poate, „cuvinţelul” pronunţat de rapper, chiar dacă asmenea vorbe se pot auzi la televiziune doar mult mai târziu, în noapte – în faţă cu prezentatoarea spectacolului, care i-a smuls microfonul din mână.
Nu am mai fost atât de revoltat de lipsa de bun simţ a unor organizatori de evenimente publice de la celebrul meci de fotbal al echipei naţionale, când goriloiul-cântător Marcel Pavel a sărit două versuri din imnul naţional pentru a-l evita pe cel care conţinea numele Traian. Fapt care nu era în premieră, reţeta fiind patentată de PRO TV pe 1