Berlinele germane continuă să fie pe primul loc în preferinţele românilor atunci când vorbim despre piaţa maşinilor la mâna a doua. O analiză a Autovit relevă faptul că printre cele mai populare modele se numără BMW Seria 3, Audi A4 sau Volkswagen Passat, în timp ce peste jumătate din cei interesaţi preferă motorizări diesel.
Pe o piaţă second-hand, în care în primele şapte luni ale anului s-au vândut circa 127.500 autoturisme, comerţul online a devenit unul reprezentativ, având în vedere că site-urile de profil însumează lunar sute de mii de anunţuri. Unul dintre principalii jucători de pe această piaţă, Autovit, a publicat, în cadrul proiectului “Ora actuală în piaţa de maşini second hand”, o primă analiză a modelelor puse spre vânzare pe platforma autovit.ro.
Din cele circa 45.000 anunţuri active în orice moment, autoturismele însumează 27.000 anunţuri. Dintre autoturisme doar 63% sunt maşini înmatriculate în România, restul având ca ţări de origine ca Germania, Franţa, Spania sau Italia.
Majoritatea maşinilor sunt diesel, 56%, asta datorită motoarelor TDI care echipează Volkswagen-urile, cea mai vândută marcă pe piaţa maşinilor rulate, cu 6.582 autoturisme comercializate doar luna trecută. Cu toate că reprezintă o alternativă luată tot mai mult în considerare de români, sistemele GPL (gaz petrol lichefiat) se regăsesc în doar 2% dintre maşinile scoase la vânzare pe site.
Profil de maşină germană
Caracteristicile celor mai comercializate maşini de pe platforma autovit.ro descriu foarte bine profilul unei maşini germane.
Astfel predomină următoarele caracteristici:
Cilindree:1901 - 2500 cc (29% dintre anunţuri), respectiv 1401 - 1600 cc (21%) sau 1001 - 1400 cc (19%).
Cai Putere:101 - 150 CP (46%), 151-250 CP (18%). O particularitate o reprezintă motorizările cu 61-100 CP, preferate în spectial de cei care urmăresc în