• Specialistii sustin ca dupa ce va fi deschis traficului, viteza maxima in Pasajul Mihai Eminescu va fi de 30 de kilometri la ora, poate chiar mai mica • Latimea acceselor in pasaj permite cu greu intersectarea a doua autobuze • Circulatia pe timp de iarna va fi aproape imposibila, soferii fiind fortati sa controleze autobuzele in accesele pasajului pe doar 26 de centimetri de carosabil, de fiecare parte a autovehiculelor
Municipalitatea se apropie cu pasi repezi de momentul inaugurarii Pasajului Mihai Eminescu. In timp ce oficialii locali se lauda cu aspectul si finisajele pasajului, care vor costa inca 600.000 de euro, soferii sunt de parere ca o investitie mai utila era cea de modificare a dimensiunilor acceselor. Pasajul, care face parte dintr-un proiect cu un buget de 90 de milioane de lei, va avea o latime de 9 metri in zona centrala, in timp ce la intrari acesta are o deschidere de 7 metri. Autobuzele MAZ ale RATP masoara de la oglinda la oglinda 3 sau 3,1 metri, in functie de modelul oglinzilor. Doua autobuze care ar trece simultan prin accesul in pasaj ar ramane cu un spatiu de manevra de 80 de centimetri care trebuie impartit in trei, pentru lateralele pasajului si pentru spatiul dintre autobuze. Soferii sustin ca aceste dimensiuni reduse ale acceselor vor cauza mari probleme. Astfel, indiferent de culoarul de unda verde ce ar putea fi asigurat dinspre Pacurari sau Independentei, viteza mica cu care soferii vor fi obligati sa circule prin pasaj va cauza in continuare ambuteiaje. Ba mai mult, spatiul mic ramas pentru manevre va ridica mari probleme pe timp de iarna.
"Cred ca inainte sa fie deschis pasajul, trebuie sa se faca un experiment cu doua autobuze care sa treaca simultan prin accesul in pasaj. Acolo vor fi mari probleme, din cauza ca va fi distanta foarte mica intre autobuze, dar si intre autobuze si pereti. Cu tot cu oglinzi,