În România, maşina este “statementul” suprem, mai ales în randul antreprenorilor”, este concluzia la care a ajuns consultantul de imagine Mihaela Berciu. Ea exemplifică acest aspect prin întâlnirea pe care a avut-o cu un fost CEO al unei bănci din România, venit din Europa de Vest. Pentru el, maşina trebuia să fie eficientă şi comfortabila, astfel încât să fie o investiţie, nu o cheltuială. El a fost surprins să afle că în care va fi condus trebuie să fie scumpă şi obligatoriu SUV, deoarece imaginea băncii este în joc şi există riscul de a transmite mesajul că banca nu-şi permite o maşină la nivelul mărimii şi importanţei acesteia.
Tendinţă care pare să fie respectată şi de Banca Naţională a României, care a cumpărat anul acesta una dintre cele mai scumpe maşini existente pe piaţă. Este vorba despre un Range Rover Vogue, vândut de către firma Auto Trading Team, dealer autorizat Jaguar, Land Rover şi Range Rover, după cum reiese dintr-un interviu acordar de Viorel Niculescu, directorul general al companiei, pentru Business Magazin.
Preţurile pentru piaţa românească pentru un astfel de model, sunt cuprinse sunt cuprinse intre 75.900 si 109.000 euro, fara TVA (94.116-135.160 euro cu TVA) şi fara dotari optionale, potrivit informaţiilor de pe pagina oficială a producătorului.
“Într-o cultură totuşI balcanică şI cu prejudecăţI asupra a ceea ce înseamnă societatea capitalistă, maşina este o interfaţă importantă. Se asociază cu cel care o conduce şI se pun etichete precum: e şmecher, are o afacere de succes, îi merge bine sau, dimpotrivă, a sărăcit” a observat Niculescu. El conduce de asemena un Range Rover Vogue, model ales din raţiuni legate de confort, pentru a o face demo pentru prieteni sau eventualii clienţi “nu în ultimul rând, pentru că mi-o pot permite”. Caracteristică generală dealtfel pentru clienţii lui, majoritatea din mediul de a