Specificațiile tehnice pentru Materialele sanitare, din Lista de produse și servicii, aprobată prin OMS 658/2013, pentru care se vor face achiziții centralizate a fost postată pe site-ul Ministerului Sănătății, în dezbatere publică.
Până la sfârșitul acestei săptămâni se așteaptă propuneri în vederea unor eventuale modificări, urmând ca de săptămâna viitoare să se treacă la demararea procedurilor de licitație publică centralizată. ”Reușim să transparentizăm mai mult procesul și să obținem comentarii dacă sunt probleme cu unele specificații pentru unele materiale care sunt în listă. Vorbim de sute de poziții, este o licitație foarte mare, așa că o să rugăm producătorii, distribuitorii, toți care sunt implicați să intre, să verifice și acolo unde văd că este o problemă care izolează, discriminează să ne comunice la adresa de email, care este publicată, care sunt problemele cu propuneri concrete. O să fie analizate propunerile și cele care se găsesc că sunt pertinente vom modifica specificațiile în conformitate cu propunerile respective”, a adăugat secretarul de stat în Ministerul Sănătății.
Ce facilități oferă noul sistem de licitație
Una dintre facilitățile noului sistem de achiziție este licitația separată, pe produse în parte. Dacă se va întâmpla ca un lot de produse să fie contestat, pentru celelalte licitația va continua. ”O să fie o licitație cu mai multe loturi. De fapt fiecare licitație va fi un lot, excepție va fi dacă un material are mai multe mărimi. Atunci o să fie tot materialul cu diferite mărimi un lot. De exemplu sondă de intubațe, este un lot, branula intravenoasă este un lot, seringile de diferite mărimi vor fi loturi. Așa o să fie licitația, astfel încât dacă pe parcursul ei se întâmplă să fie contestat un lot să nu blocheze restul. Asta înseamnă că din câteva sute de loturi dacă vreunul sau altul are vreo contestație pentru