Cum „clubul încăpăţânaţilor” din rândul constructorilor auto generalişti ce nu au reuşit să aducă încă pe piaţă, din diverse motive, un tot-teren ori măcar un crossover este din ce în ce mai rarefiat, de pe urma mariajului dintre Fiat şi Chrysler va beneficia Alfa Romeo, fabricant ce are în plan lansarea în 2016 şi 2017 a două SUV-uri.
Segmentul 4x4 nu doar că a adus satisfacţie şi o vizibilitate mai bună fabricanţilor, ci chiar a generat rezultate economice bune celor care au ştiut să profite de oportunitate, chiar şi după instalarea crizei în 2009. În ciuda faptului că italienii de la Alfa au pierdut prima linie de start în cursă, de acum planurile boss-ului Fiat, Sergio Marchionne, încep să se aglomereze. Practic, într-un orizont de trei ani, clienţii vor avea de făcut alegeri tot mai dificile între dimensiunile, preţurile şi personalităţile diferite ale viitoarelor SUV-uri Alfa Romeo.
Chiar dacă străzile mustesc de tot-terenuri şi crossovere lifestyle, sarcina designerilor italieni va fi de a crea caroserii originale, care, de fapt, nu fac altceva decât să reinventeze permanent nevoi noi pentru clientul dornic să se afişeze cu o nouă specie supraînălţată purtătoare de elemente specifice „cuore sportivo”(inimă sportivă). Marele SUV Alfa va avea pe dedesubt, graţie sinergiilor din grup, platforma de la viitoarea limuzină de clasă superioară Giulia, sora geamănă a actualului Maserati Ghibli. Off-roader-ul premium ce va juca în liga Mercedes-ului MLC şi Range Rover Sport va fi construit de Fiat mai întâi sub sigla Maserati. Sub capotă se vor regăsi arhitecturile V6 de origine Maserati, adică benzinarul de 2.979 cmc declinat în versiunea turbo simplă prin 330 CP şi un cuplu maxim de 500 Nm, în vreme ce al doilea propulsor bi-turbo se va lăuda cu 410 CP. Rafinatul diesel cu injectoare piezo-electrice şi turbină twin-scroll va oferi 275 CP şi 600 Nm.
Cel