In Piata Constitutiei, 50.000 de spectatori au trait momente de neuitat
Ajutat de tehnologia noului mileniu, lui Roger Waters i-a ‘iesit’ ‘The Wall’ asa cum isi dorea (probabil) de cand a conceput dublul album, in urma cu peste 30 de ani. Daca intial, ‘The Wall’ explora abandonul si izolarea (asa cum am vazut si in filmul cu Bob Geldof in rolul principal) acum accentul cade pe demascarea ororilor razboaielor provocate de regimiurile totalitariste din lumea intreaga. Idealurile pline de umanism sunt inlocuite de neincredere si teama. Lui Pink, personajul principal, ii moare tatal in cel de-al doilea Razboi Mondial (ca si lui Waters), acasa mama este exasperant de protectoare (la fel si la Waters) iar la scoala este chinuit de profesori tiranici (idem Waters).
Toate aceste traume ajung caramizi dintr-un zid metaforic, in spatele caruia Pink sta ascuns si chinuit de remuscari. Isi imagineaza un proces cu el insusi, vocea interioara cerandu-I in cele din urma sa darame zidul. Ca un soi de izbavire, Pink reuseste sa-si redobandeasca pierduta latura umana.
SI TOTUSI, PORCUL POATE ZBURA
Mergand pe ideea din albumul ‘Animals’, potrivit careia oile (populatia) sunt conduse de porci (guvernantii) cu sprijinul cainilor (organele de represiune), porcul gonflabil ‘zboara’ deasupra publicului din 1977 (turneul Pink Floyd ‘Animals’) pana astazi. Dupa ce Waters a plecat din Pink Floyd (1985) el a continuat sa utilizeze ‘porcul zburator’ in toate concertele sale solo. La fel s-a intamplat si la Bucuresti, unde porcul era inscriptionat cu sloganul tuturor guvernantilor din lume ‘Aveti incredere in noi’! Un alt moment gustat de public s-a consumat in timpul piesei “Mother”, cand la intrebarea “…Should I trust the government?” / “Pot sa am incredere in guvern ?” raspunsul a aparut pe ‘zid’ atat in engleza “No fucking way!” dar si in romana “