Derivat din MPV-ul compact Active Tourer, BMW va lansa în 2014 un al doilea monovolum care însă va avea configuraţie de “5+2”. Cele două locuri de pe al treilea rând vor fi ceva mai modeste.
În vreme ce măsurile conceptului BMW Active Tourer Outdoor sunt de 4,35 metri lungime, 1,83 metri lăţime, dispune de o distanţă între punţi de 2,67 metri, iar înălţimea atinge 1,56 metri, viitorul monovolum bavarez va fi elongat cu 20 cm, la 4,55 metri, spaţiul adiţional regăsindu-se atât la nivelul distanţei între axe, cât şi la consola posterioară.
Primul model MPV în versiunea scurtă cu cinci locuri se vrea un rival la actualul Mercedes B Class şi VW Touran, în vreme ce spaţiosul van BMW va juca în segmentul viitorului derivat B Class XL (Lang) şi VW Sharan. Susţinătorii proiectului au avut mult de luptat pentru a obţine aprobarea conducerii. Între condiţiile impuse de management a fost cea legată de profilul maşinii, care nu trebuia să fie asociată imediat cu un monovolum clasic. Deşi va arăta ca un van sportiv, cei din Munchen vor ignora soluţiile tipice pentru un monovolum cum ar fi uşile spate culisante, iar de asemenea, va lipsi tăietura geamului în forma literei C la montantul spate, o caracteristică tradiţională a mărcii. Trăsăturile esenţiale, drept urmare, vor fi reprezentate de botul agresiv şi personalitatea puternică, subliniată de nările gemene dilatate ale grilei radiatorului (kidney grille) ce dispun pe interior de zăbrele verticale, farurile vor incorpora pe interior deja celebrele lămpi circulare duble „angel eyes”, bagheta cu LED-uri de zi venind deasupra, ca o pleoapă. Capota nervurată va prelua asemenea Active Tourer Outdoor forma unor frunze de palmier ce pornesc central, din dreptul elicei alb-albastru plasate deasupra grilei.
Ce a fost tabu, acum devine revoluţie. BMW îşi calcă pe inimă şi decide ca la Active Tourer, derivatul Sportvan, pr