Revenim cu informaţii actualizate legate de suita de procese în urma cărora administraţia locală a municipiului Lupeni este obligată la plata unor restanţe importante, la care se adaugă penalităţi în cascadă, de pe urma lucrărilor comandate şi acceptate la plată în mod haotic. Greşeala fatală a turnătorului Lupaşcu, cunoscut dvs. şi sub numele Resmeriţă Cornel, este că a comandat şi acceptat la plată lucrări în condiţiile în care acestea ar fi trebuit derulate numai în conformitate cu alocările bugetare anuale.
Pe cale de consecinţă, tentativa administraţiei de a se salva prin chemarea în judecată (chemarea în garanţie) a Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a Ministerului Economiei, a Departamentului pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii, Mediul de Afaceri şi Turism şi Consiliului Judeţean Hunedoara în diverse litigii poate fi considerată drept sortită eşecului. Ca administraţie locală nu poţi avea pretenţii de decontare a unor lucrări în condiţiile în care, în documentele semnate cu organismele naţionale, decontarea acestora era clar condiţionată de alocările bugetare. Dacă Lupaşcu a comandat lucrări, fără să existe alocări bugetare, este responsabil inclusiv personal şi poate fi obligat la plata penalităţilor solicitate de firmele executante.
Până acum, după cum v-am informat, un număr de trei firme au câştigat procesele intentate administraţiei locale, aceasta fiind obligată ca – în termen de 30 de zile de la data hotărârilor pronunţate de Tribunalul Hunedoara – să achite importante sume de bani creditorilor.
Acomin SA Deva a obţinut obligarea Municipiului Lupeni la plata sumei de 13.910.489,42 lei, reprezentând debit restant compus din debit principal şi accesorii reprezentând penalităţi de întârziere până la data de 05.06.2013. De asemenea, s-au solicitat şi penalităţi de întârziere pentru peri