Construcţia podului Hardanger, dintre localităţile norvegiene Ullensvang şi Ulvik, a fost finalizată luna trecută, la patru ani de la demararea lucrărilor. Cel mai lung pod suspendat din Norvegia scurtează distanţa dintre oraşele Oslo şi Bergen şi înlocuieşte vechea conexiune cu feribotul dintre Bruravik şi Brimnes.
Costul total al proiectului a fost estimat la 300 de milioane de euro, bani care vor fi recuperaţi din taxa de pod şi din economiile făcute prin renunţarea la subvenţionarea transportului cu feribotul. Circa 2.000 de maşini vor circula zilnic pe acest pod. Hardanger este cel mai lung pod suspendat care porneşte şi se termină într-un tunel la nivel mondial. Podul are 1,3 kilometri lungime şi este completat la capete la sud de un tunel de 2,5 km, iar la nord de un tunel de 7,5 kilometri.
Construcţia podului Hardanger, dintre localităţile norvegiene Ullensvang şi Ulvik, a fost finalizată luna trecută, la patru ani de la demararea lucrărilor. Cel mai lung pod suspendat din Norvegia scurtează distanţa dintre oraşele Oslo şi Bergen şi înlocuieşte vechea conexiune cu feribotul dintre Bruravik şi Brimnes.
Costul total al proiectului a fost estimat la 300 de milioane de euro, bani care vor fi recuperaţi din taxa de pod şi din economiile făcute prin renunţarea la subvenţionarea transportului cu feribotul. Circa 2.000 de maşini vor circula zilnic pe acest pod. Hardanger este cel mai lung pod suspendat care porneşte şi se termină într-un tunel la nivel mondial. Podul are 1,3 kilometri lungime şi este completat la capete la sud de un tunel de 2,5 km, iar la nord de un tunel de 7,5 kilometri.