La trei luni de la câștigarea licitației de privatizare a CFR Marfă, s-a semnat și contractul de vânzare a 51% din acțiunile companiei de stat.
Gruia Stoica, patronul GFR, a semnat luni, la sediul Ministerului Transporturilor privind vânzarea CFR Marfă.
Noul Ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu a refuzat să semneze contractul de privatizare, astfel că din partea statului și-a pus semnătura secretarul de stat Cristian Ghibu.
Omul de afaceri are la dispoziție 60 de zile pentru a achita suma licitată, de 202 milioane de euro.
Premierul Victor Ponta a spus luni că: s-au depus deja 10 milioane de euro pentru garanţia de participare. După semnarea contractului, în 30 de zile trebuie depusă suma de 20 de milioane de euro (…) – 10 la sută din valoarea contractului. Şi, practic, dacă astăzi sau mâine trebuie să se semneze, imediat firma câştigătoare, că nu ministerul, conform legii firma respectivă, se adresează oficial Consiliului Concurenţei pentru a primi avizul.
Gruia Stoica ar fi făcut rost de mare parte din bani de la IFC, divizia de investiţii private a Băncii Mondiale.
Premierul Ponta a spus că dacă Gruia Stoica nu va plăti acţiunile, privatizarea va fi anulată, iar compania de stat va intra într-un amplu proces de restructurare.
Vânzarea pachetului de acţiuni a fost asumată de către Guvernul României prin Hotărârea nr. 526/2013 pentru aprobarea condiţiilor principale ale contractului de vânzare de acţiuni între stat, prin Ministerul Transporturilor, în calitate de vânzător, şi Societatea Comercială Grup Feroviar Român – S.A., în calitate de cumpărător.
Procesul de pregătire a privatizării CFR Marfă a demarat în 2008, odată cu includerea companiei în programul de privatizare al Ministerului Transporturilor.
Prin Hotărârea de Guvern nr.46, din 13 februarie 2013, privind aprobarea Str