Anna Ruszczak, 43 de ani, director campaign planning pentru Europa Centrală şi de Est în cadrul companiei de cosmetice Avon, spune că parfumurile contribuie cu mai mult de o treime la cifra de afaceri a subsidiarei din România, ponderea fiind în continuă creştere.
„România este ţara parfumurilor, ponderea în totalul businessului Avon, de peste o treime, este cea mai mare din Europa Centrală şi de Est, regiune ce cuprinde pieţe mai dezvoltate precum Polonia, Cehia sau Ungaria. Pe poziţiile următoare ca pondere în totalul vânzărilor vin produsele de machiaj şi cele de îngrijire a pielii.“
Avon România, cel mai mare retailer de cosmetice prin intermediul vânzărilor directe, a realizat anul trecut afaceri de 98 mil. euro, cel mai scăzut nivel de după 2005, pe fondul scăderii apetitului de consum şi al reducerii vânzărilor pe pieţele regionale.
Comparativ cu 2011, vânzările companiei au scăzut cu aproape 7%, în timp ce profitul net s-a diminuat cu peste 35%, la 8,6 milioane de euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
În contextul în care parfumurile contribuie cu peste 33% la cifra de afaceri a companiei în România, vânzările Avon pe acest segment au depăşit 33 de milioane de euro. „Cele mai bine vândute branduri sunt Individual Blue (parfum pentru bărbaţi, n.red.), Little Black Dress şi Sensuelle.“ O explicaţie pentru care parfumurile au o pondere atât de ridicată în vânzări este şi legată de faptul că preţul lor este mai mare decât cel al rujurilor sau al fardurilor, spre exemplu. În aceste condiţii, parfumurile sunt pe primul loc ca pondere în vânzări atât în România, cât şi pe majoritatea pieţelor europene.
Anna Ruszczak, care lucrează pentru Avon de doi ani, după ce anterior a lucrat pentru P&G şi Gillette (înainte de a fi preluat de gigantul american), spune că România se diferenţiază de pieţele din regiune şi prin faptu