În doar şapte luni Dacia a ajuns de la discuţiile cu privire la reducerea personalului la o creştere a producţiei de 20%, în condiţiile în care vânzările mărcii autohtone au crescut în Europa cu peste 17%, pe o piaţă care s-a redus cu 7%. În acest context, pe poarta uzinei de la Mioveni au ieşit în iulie aproape 39.000 de maşini, un maxim istoric la care angajaţii au lucrat şase zile pe săptămână în trei schimburi.
Dacia se îndreaptă spre un nou an cu producţie record, în condiţiile în care compania controlată de grupul francez Renault a reuşit o evoluţie a vânzărilor mai bună decât cea a pieţei în fiecare din cele mai importante zece ţări în care este prezentă, contrazicând astfel preocupările de la începutul anului ale conducerii Dacia. Spre exemplu, pe trei dintre cele mai importante pieţe - Franţa, Germania şi Spania - Dacia a reuşit să crească deşi piaţa a fost pe minus, în timp ce în România producătorul autohton a realizat un declin mai redus decât al pieţei.
Şefii producătorului auto de la Mioveni se arătau preocupaţi în urmă cu câteva luni de ameninţarea venită dinspre Maroc, unde sunt deja produse modele Dacia ca Lodgy, Dokker şi Sandero, precum şi de schimbările aduse de timbrul de mediu asupra vânzărilor locale, dar gama Dacia a rămas atractivă pe pieţele vestice, unde majoritarea jucătorilor au înregistrat scăderi.
„Este adevărat că vânzările Dacia au crescut în Europa în primele luni ale anului. Nu trebuie să uităm însă că industria auto este încă în criză şi că principalele pieţe europene au înregistrat scăderi semnificative în primele şase luni ale acestui an. Aceste scăderi pot afecta oricând şi Dacia. De aceea competitivitatea trebuie să rămână una dintre preocupările noastre majore“, afirmă într-un nou mesaj prudent oficialii Dacia. Continuarea pe ZFCorporate
În doar şapte luni Dacia a ajuns de la discuţiile cu