Unul din zece români foloseşte deja stervicii de stocare în cloud, arată un studiu, efectuat de GfK România, care şi-a propus să evidenţieze modul în care publicul larg cunoaşte noi tehnologii, precum cloud, ochelarii Google sau portofelul elctronic. Concluziile arată că 4 din 10 românii cu acces la Internet spun că au auzit de “cloud storage” sau “stocare în cloud”, 12% folosesc astfel de servicii, în vreme ce mai bine de jumătate, deşi nu le utilizează, şi-ar dori să o facă.
Aproximativ o treime dintre cei chestionaţI sunt mai puţin deschişi către astfel de servicii. Respectivele persoane spun că nu le utilizează şi nu le-ar plăcea să apeleze la ele în viitor. Mai bine de 6 din 10 dintre cei chestionaţi consideră cloud-ul o modalitate de stocare a datelor utilă.
Termenul de realitate augmentată este cunoscut pentru 30% dintre participanţii la studiu, iar 34% cunosc ochelarii Google. Peste trei sferturi declară că le-ar plăcea să le utilizeze, iar două treimi spun că le consideră utile.
60% au aflat despre posibilitatea de a-şi plăti cumpărăturile în interiorul magazinelor cu ajutorul smartphone-ului şi 37% ştiu despre existenţa Google Wallet. 60% dintre participanţii la studiu se arată chiar dornici să le folosească în viitor.
În ceea ce priveşte Smart TV-urile, ele sunt cunoscute de majoritatea internauţilor (9 din 10). Interesul pentru acest model de televizoare este mare, 83% dintre cei chestionaţi afirmând că şi-ar dori să deţină un astfel de aparat.
Aceste intenţii confirmă de altfel datele de vânzări monitorizate de studiul GfK TEMAX care arată că în 2012 numărul de smart TV-uri achiziţionate de români a crescut de trei ori faţă de 2011. Aproape 12 procente dintre utilizatorii de internet declară că au deja un televizor inteligent, iar 88% îl consideră util.Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoan