Google a anunţat că următorul sistem de operare Android se va numi Kit Kat, într-o mutare surpriză, care a rămas o necunoscută pentru mulţi până aseară. Este un exemplu de cobranding unic în lume, care s-a realizat fără plată.
îBBC relatează povestea acestui parteneriat istoric, care va oferi Nestle, producătorul Kit Kat, acces la clienţi în toată lumea, iar simpatica mascotă Android va fi pe ciocolăţelele Kit Kat din toată lumea. Un inginer de la Google pare vinovat de acest lucru, datorită pasiunii sale pentru batonul roşu. Hiroshi Lockheimer este inginer pe Android, iar avatarul său era un baton Kit Kat, iar în 2010 colegii săi i-au ornat uşa cu batoane.
"Nu există niciun schimb financiar2, a declarat John lagerling, directorul parteneriatelor Android pentru BBC. El a spus că totul a fost amuzant şi neaşteptat. Iniţial, proiectul a fost numit Key Lime Pie, iar toată lumea îl denumea aşa. "Unul dintre deserturile pe care le păstrăm mereu la birou în nopţile de programare este Kit Kat. Şi atunci ne-am zis: de ce să nu-l numim Kit Kat?", a adăugat Lagerling. El menţionează că la momentul respectiv nu ştia exact care este compania care controlează acest nume, dar apoi au dat de Nestle. Acordul a fost făcut în doar 24 de ore, iar Patrice Bula, directorul de marketing de la Nestle a declarat că se hotărâse deja după prima oră să accepte aşa ceva.
Întrebat de BBC ce se va întâmpla dacă sistemul de operare va avea probleme şi nu va fi un succes, Bula a răspuns "probabil voi fi concediat" şi a râs.
Detaliile parteneriatului au fost stabilite la Mobile World Congress în Barcelona, în februarie. Nestle va lansa 50 de milioane de batoane cu mascota Android, pe 19 pieţe din întreaga lume. Pachetele au fost făcute acum două luni, dar totul a fost păstrat secret.
Ce cred experţii în branding?
"Dacă brandul tău este legat de altul la fel de mar