“A fost un sezon destul de dificil, plin de provocări, dar şi de evenimente. În ce priveşte numărul turiştilor avem o creştere uşoară în Mamaia, până spre 5 %, per total, prin comparaţie cu anul trecut, o scădere însă mai accentuată în sudul litoralului. Cred că este mai important că am reuşit să atragem o imagine favorabilă litoralului românesc în acest an decât că poate nu stăm foarte bine în privinţa numărului de turişti. Am avut o campanie puternică de promovare pe care am reuşit să o ducem cu ajutorul presei şi astfel am reuşit, cred eu, să atragem un capital de imagine pozitivă pentru litoralul românesc”, a afirmat Martin, în deschiderea Târgului de de Turism “Bursa Litoral-Delta Dunării 2014″, găzduit de Pavilionul Expoziţional din Mamaia, informează Agerpres.
Martin a arătat că această campanie de promovare va fi continuată atât pe piaţa românescă, cât şi pe alte pieţe internaţionale care sunt de interes în acest moment.
Reprezentata turismului litoral a mai apreciat că anul acesta veniturile realizate de operatorii de pe litoral sunt mai mici faţă de sezonul anterior, situaţie generată de bugetele familiale afectate de criză, motiv pentru care nu se întrevăd creşteri de tarife pe litoral în anul 2014.
“O concluzie poate mai puţin plăcută a acestui sezon este aceea că românii au avut un buget de vacanţă mai redus faţă de anul trecut, deci au cheltuit mai puţin, au consumat mai puţin pe litoralul nostru, asta fiind legat de nivelul trai şi de puterea de cumpărare, limitată. Important este că deşi au ales să stea mai puţine nopţi la mare sau să consume mai puţin în anumite domenii de servicii, au ales în continuare totuşi să meargă în vacanţă şi au mers în vacanţă pe litoralul românesc. Pentru anul viitor nu sunt estimate creşteri de preţuri pe litoral, din ceea ce am discutat cu hotelierii şi cu agenţiile de turism. Suntem prudenţi în conti