Gh Cojocaru: „Dacă din 1991 încoace s-ar fi reabilitat câte 400 de km anual, astăzi guvernele de la Chişinău ar fi avut, cu siguranţă, alte obiective strategice.”
Strategia de transport şi logistică a guvernului de la Chișinău este subiectul discuției dintre Vasile Botnaru și Gheorghe Cojocaru.
Gheorghe Cojocaru: „Guvernul, în frunte cu Iurie Leancă, a aprobat recent, în premieră pentru evoluţiile sociale şi economice din Republica Moldova, o strategie de transport şi logistică, care îşi propune o serie de obiective importante din sfera transportului rutier, feroviar, aviatic sau naval, precum şi din domeniile conexe, astfel încât către anul 2022 să se realizeze un salt calitativ al infrastructurii.”
Europa Liberă: De fapt, în premieră, guvernarea anunţă că e vorba nu de un subiect economic strictamente, ci de un subiect social-politic. Oricum operăm cu cifre: se prevede reabilitarea, în fiecare an, a câte 390 de km de şosea. Adică toată reţeaua de drumuri trebuie să fie reabilitată complect până spre 2022, aşa cum aţi spus. Cât de real este un asemenea angajament?
x Gheorghe Cojocaru: „Dacă din 1991 încoace s-ar fi reabilitat câte 400 de km anual, astăzi guvernele de la Chişinău ar fi avut, cu siguranţă, alte obiective strategice decât cele legate de reabilitarea drumurilor. Din păcate, astăzi circa 70-80 la sută din şosele, dacă nu mai mult, sunt într-o stare deplorabilă, fie că este vorba de drumurile naţionale sau locale, fie de arterele din capitală. Proiectele sunt bune şi aceasta este o certitudine, strategiile trebuie să fie sustenabile, iar efortul financiar pe care urmează să-l facă autorităţile nu este mic, nu este puţin, dar nici pe departe suficient.”
Europa Liberă: Mai ales că oamenii nu mai sunt acei din 1991, anul la care aţi făcut trimitere dumneavoastră. Ei nu mai vor să aştepte înc