Facebook se pregăteşte să îşi modifice Politica de Folosire a datelor şi urmează să schimbe şi modul cum vedem reclamele. Astfel, reţeaua socială ar dori să folosească pozele noastre pentru reclame.
Facebook a amânat momentul de introducere a acestor schimbări, pentru a permite utilizatorilor să trimită mai mult feedback şi pentru a înţelege mai bine dorinţele acestora.
Care sunt marile probleme ale propunerii lansate la sfârşitul lunii august? În rubrica de reclame, Facebook spune că "Ne permiteţi să folosim numele, poza de profil, conţinutul şi informaţiile voastre pentru a le conecta cu postările sponsorizate". Practic, Facebook poate folosi datele noastre pentru a servi algoritmului publicităţii, cea care aduce mare parte a veniturilor reţelei. De asemenea, dacă noi am selectat ca o poză să nu fie disponibilă decât unei anumite audienţe, aceasta va fi folosită pentru reclame şi Facebook nu va face informaţiile publice.
În plus, Facebook doreşte să afle de la noi ce tip de computer folosim şi de unde intrăm pe reţeaua socială. Surprinzător este că Facebook nu a făcut asta până acum, deşi ştie unde suntem, cu ajutorul GPS-ului din dispozitive.
Facebook devine şi mai public dorind să ne ofere datele publice unor terţi, pentru ca aceştia să le folosească şi să ne ofere anumite servicii. Ce putem face? Aveţi grijă ce informaţii sunt publice.
Într-un interviu acordat de curând publicaţiei All Things Digital, directorul de confidenţialitate şi intimitate de la Facebook, Erin Egan, a fost foarte clară "Vreau să fiu foarte clară. De fiecare dată când ne dai o informaţie, noi o vom lua. "