Conferința organizată de Capital, „Industria de componente auto - motor de dezvoltare economică” a adus în atenție problemele unui sector care generează mai bine de două treimi din cifra de afaceri a industriei auto.
Când vorbim despre industria auto românească, avem tendința de a ne rezuma la activitățile desfășurate de cei doi mari producători de autovehicule, Dacia și Ford. Sonoritatea acestor mărci este, fără doar și poate, cea care ne influențează. Cu toate acestea, în România, industria auto înseamnă mai mult decât atât, iar dovada rezultă din cifre clare, și nu doar din vorbe. În 2009, cifra de afaceri a întregii industrii auto se plasa în jurul a 8 miliarde de euro. Din acest total, mai bine de jumătate era reprezentat de activitatea producătorilor de componente.
După ce a urcat în 2010 la 10,3 miliarde de euro și în 2011 până la 11,1 miliarde de euro, anul trecut cifra de afaceri a industriei auto a ajuns la 13,27 miliarde de euro. Cât din aceast total este aferent companiilor Automobile Dacia și Ford? Doar 4,1 miliarde. Restul de 9,17 miliarde de euro rezultă din activitatea a nu mai puțin de 600 de companii producătoare de componente auto. Prin urmare, mai bine de două treimi din tot ce înseamnă industrie auto în România este realizat de furnizori. Unii dintre aceștia cu nume cel puțin la fel de sonore pentru cunoscători, ca Dacia sau Ford. Conform președintelui Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, „13 dintre primii 20 de producători de componente auto ai lumii au divizii în România. Printre aceștia se numără Robert Bosch GmbH, Continental AG, Magna International, Faurecia, Johnson Controls, Delphi sau Draxlmaier“.
De asemenea, Varujan Vosganian, ministrul economiei, consideră că, „în ciuda crizei, industria auto din România a avut o creștere constantă. Este un sector variat și performant.