BMW a lansat supercarul eco i8. Preţul este 126000 € în Germania, 99125 £ în Marea Britanie şi 135700 $ în USA, include TVA şi nu include bonificaţia de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor ţări.
BMW Group a prezentat la IAA Frankfurt BMW i8, o generaţie nouă şi revoluţionară de automobil sport. Cel de-al doilea model prezentat sub marca BMW i combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) şi şasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de acumulatori şi suspensie.
Cu acest concept revoluţionar deschide calea pentru o abordare extrem de dinamică şi eficientă a plăcerii condusului. În segmentul maşinilor sport, noul i8 demonstrează încă potenţialul de dezvoltare a filosofiei BMW i.
BMW i8 a fost conceput de la început ca maşină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanţă deosebite şi o eficienţă maximă. Arhitectura LifeDrive - dezvoltată special pentru BMW i - oferă platforma ideală pentru o construcţie cu masă minimă, centru de greutate coborât şi distribuţie perfect egală a maselor între cele două punţi. Motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele şasiului şi funcţiile structurale şi de siguranţă sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, această structură permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.
Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeaşi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai uşor decât oţelul şi cu 30 de procente faţă de aluminiu. Principiul designului ultr