La Ateneul Român, actorul a jucat după cum i s-a cântat... Toţi artiştii au fost la înălţime
Un actor celebru, două voci de soprană senzaţionale, o orchestră de mari profesionişti şi un dirijor pe măsura unui proiect impresionant – iată protagoniştii producţiei “The Infernal Comedy. Confessions of a Serial Killer” (Confesiunile unui ucigaş în serie), care a fost văzută luni seara la Festivalul Internaţional “George Enescu” (Sala Mare a Ateneului Român). Desigur, atracţia evenimentului a fost actorul John Malkovich, pe care publicul român l-a văzut prima dată pe o scenă. În această “dramă pentru un actor, două soprane şi orchestră” (scenariu şi regie Michael Sturminger), atitudinea impunătoare a lui Malkovich în scenă, în calitate de narator, a fost susţinută de vocile sopranelor Laura Aikin şi Marie Arnet. Şi dirijorul Martin Haselböck a dirijat Orchestra Wiener Akademie în spiritul montării pentru care s-a folosit lucrări muzicale de Vivaldi, Haydn, Mozart sau Beethoven.
Produsul artistic cred că a impresionat în mare parte. De fapt este felul de spectacol cu muzică clasică şi în care este antrenat un artist celebru, care face totul perfect şi în jurul căruia iese totul perfect. Un asemenea produs aduce aproape de muzica clasică şi alte categorii de public decât cel al melomanilor îndrăgostiţi de acest gen. Şi invers, iubitorii unei astfel de muzici pot vedea, chiar şi cu un ochi critic, implicarea unui actor de teatru şi film într-un proiect de tip teatru-operă.
Spectacolul “The Infernal Comedy. Confessions of a Serial Killer” de la Bucureşti a încheiat seria reprezentaţiilor, care au început cu cinci ani în urmă, proiectul fiind dus în întreaga lume.
După spectacol artiştii au fost aplaudaţi îndelung, iar Malkovich a acceptat să vină, împreună cu Martin Haselböck şi Michael Sturminger, în faţa jurnaliştilor, care i-au pus dive