În apele teritoriale ale României se află de ceva vreme nava Flaminia, denumită şi „bomba toxică plutitoare”, navă care nu a fost primită în porturile din mai multe ţări, printre care Franţa, Olanda, Germania sau Anglia, din cauza pericolului pe care l-ar putea reprezenta atât pentru mediu, cât şi pentru populaţie. În ciuda acestui fapt, autorităţile române şi-au permis luxul de a sta pe gânduri, de a analiza, de a se gândi şi de a permite navei Flaminia să acosteze în Portul Constanţa, în apropierea orașului și a litoralului, acestă fiind o ramură economică importantă pentru județul Constanța.
Am solicitat instituţiilor abilitate să prezinte populaţiei care sunt pericolele în cazul în care nava MSC Flaminia va acosta în Portul Mangalia. Trebuie să ştim ce presupune decontaminarea acestei nave, cât de periculoasă este această procedură, de ce România nu s-a ferit de MSC Flaminia asemenea Franţei, Olandei, Germaniei sau Angliei, cum va fi afectată apa Mării Negre sau cum va influenţa întreaga operaţiune litoralul românesc. Constanţa şi România nu ar trebui să fie ghena de gunoi a Europei.
Să nu uităm că s-a mai încercat asta cu depozitul de deşeuri de la Năvodari. Nu trebuie să permitem aşa ceva! Le-am solicitat instituţiilor abilitate să prezinte avizele care au stat la baza acceptării navei MSC Flaminia de a intra pe teritoriul României, după ce aceasta a fost refuzată în mai multe țării importante ale Uniunii Europene.
Din informaţiile pe care le deţinem, cantitatea de deşeuri descărcată de pe nava MSC Flaminia este mult mai mare decât cea estimată iniţial, informație confirmată și de autoritățiile competente. Deşeurile în plus găsite pe nava Flaminia, acostată în Dana 38 a Portului Constanţa, nu fac obiectul contractului încheiat între Daewoo Mangalia Heavy Industries şi asociația formată din firmele Uni-Recycling, Setcar și Glar Cons