Până săptămâna trecută, documentul respectiv se elibera pe loc în judeţul de domiciliu al solicitantului
După ce ghişeele Serviciului Cazier au fost închise la sfârşitul săptămânii trecute pentru implementarea unui nou sistem informatic, activitatea serviciului a fost reluată la începutul acestei săptămâni, sistemul de lucru fiind îmbunătăţit în beneficiul solicitanţilor. Datorită noului sistem informatic, certificatele de cazier judiciar pot fi obţinute pe loc de oriunde din ţară, nu doar din judeţul de domiciliu, aşa cum se întâmpla până acum. Astfel, buzoienii aflaţi în alte judeţe nu mai sunt nevoiţi să se deplaseze până la Buzău pentru a-şi obţine certificatul de cazier, la fel cum nici cetăţenii din alte judeţe aflaţi în Buzău, îşi pot obţine respectivele documente de la sediul IPJ. Pentru persoanele care au cazierul „curat” şi nu figurează în evidenţe cu antecedente penale, certificatele se eliberează pe loc, în timp ce pentru celelalte categorii, eliberarea certificatelor se realizează în cel mult trei zile. De asemenea, în situaţia apariţiei unor probleme de natură tehnică, cererile vor fi preluate, iar certificatele vor fi eliberate în maxim trei zile, termenul legal.
Cererile pot fi depuse personal sau prin împuterniciţi la orice unitate de poliţie conectată la sistem. Acestea trebuie să fie însoţite de un act de identitate valabil, un timbru fiscal de doi lei sau chitanţă înlocuitoare eliberată de Serviciul Taxe şi Impozite din Primărie, precum şi de dovada achitării taxei de prestare a serviciului, în cuantum de 10 lei.
În situaţia în care cererea se depune prin împuterniciţi, trebuie să fie însoţită de o procură autentificată.
Până săptămâna trecută, documentul respectiv se elibera pe loc în judeţul de domiciliu al solicitantului
După ce ghişeele Serviciului Cazier au fost închise la sfârşitul săptămânii trecute pen