Albalact şi Jidvei se află în topul celor mai puternice 50 de branduri româneşti, o confirmare în plus a capacităţii celor două companii din Alba de a-şi evidenţia produsele în condiţii economice dificile. Potrivit unui studiu realizat de revista Biz și Unlock Market Research, “Zuzu” (Albalact) a urcat pe poziţia a zecea, 13 locuri faţă de clasamentele anterioare, ca urmare a ascensiunii categoriei produse alimentare.
La categoria nou intrate în topul celor mai puternice 50 de branduri româneşti se află Jidvei, alături de Aqua Carpatica, Delaco, Tarom sau e-MAG. Primul loc este ocupat de Borsec, pentru al patrulea an consecutiv, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, Cris-Tim, Pate Sibiu și Zuzu.
Creşteri spectaculoase în top au înregistrat, alături de Zuzu, brandurile Caroli (16 locuri), Dedeman (12 locuri), Dero, Doina, Petrom și Frutti Fresh.
Din concluziile studiului aflăm că 2013 este un an de consolidare valorică a brandurilor românești. Oamenii s-au obișnuit cu criza, o tratează ca pe o stare de lucruri normală, și-au adaptat comportamentele și au descoperit strategii eficiente de a se descurca în contextul nou format. De aceea și topul brandurilor românești este mai stabil, nu mai generează surprize majore și confirmă trendurile intuite în anii trecuți: mai multă cumpătare, mai multă grijă pentru sine, mai mult pragmatism.
Studiul de anul acesta este la a patra ediţie, iar scopul acestuia a fost de a identifica puterea mărcii și din perspectiva capacității acesteia de a se menține în top, în condițiile în care brandurile acționează într-un mediu economic instabil.
Biz este o revistă de afaceri, iar Unlock Market Research este o companie de cercetare de piață din România formată din specialişti în sociologie, statistică-matematică și marketing.
Sursa: iaa.ro
URL scurt: http://alba24.ro/?p=232651 @N_