Cu câteva zeci de mii a crescut numărul turiştilor din judeţul nostru, în perioada în care, obiectivele turistice şi cul- turale au fost făcute cunoscute, printr-un proiect finanţat din bani europeni. Asta arată o statistică făcută pe perioada celor trei ani în care s-a derulat proiectul de promovare a judeţului, ca destinaţie turistică. Aradul are trei circuite cultural-turistice promovate în ţară, dar şi în strănătate.
La Consiliul Judeţean au fost, ieri, prezentate rezultatele proiectului „Promovarea Turismului Arădean prin Circuite Culturale”, care a avut scopul de a face judeţul nostru mai atractiv. Autorităţile susţin că Aradul este o opţiune nu doar pentru turismul de afaceri, ci şi pentru turismul de weekend. Proiectul a fost finanţat de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 5 „Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, Domeniul major de interventie 5.3 „Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”, Operaţiunea „Dezvoltarea şi consolidarea turismului intern prin sprijinirea promovării produselor specifice şi a activităţilor de marketing specifice”.
Prin proiect s-a făcut dorit promovarea produselor turistice specifice culturale ale judeţului, sub formă de circuite cultural-turistice, astfel încât să se ajungă la o creştere a numărului de turişti. Astfel au fost concepute trei trasee turistice după care s-a făcut promovarea acestora prin instrumente specifice de marketing.
Cele trei circuite turistice promovate în cadrul proiectului sunt: „Drumul Vinului”, în care s-au valorificat principalele obiective turistice din această zonă, inclusiv elemente naturale şi antropice, „Pe urmele istoriei arădene“ – un circuit al cetăţilor, siturilor arheologice şi al ansamblurilor arhitecturale”,