Analiza de conţinut modernă vizează atât dimensiunea cantitativă, cât şi cea calitativă, ele completându-se reciproc pentru a asigura bogăţia şi aprofundarea informaţiilor textuale, iar încadrarea materialului analizat într-un context al comunicării devenind necesară.
Decizia de a eticheta un articol în acord sau dezacord cu propaganda anti-europeană s-a bazat pe folosirea anumitor termeni sau pe afirmaţii făcute de autori, personalităţi politice etc. din regiune. Aşadar, în următoarele rânduri voi încerca să clarific mesajele transmise de agenţiile de ştiri transnistrene, prin includerea materialului contextual (context material) în analiză.
Novîi Reghion (NR2.RU) este unul dintre cele mai populare şi vizitate site-uri de limbă rusă din Transnistria reprezentând o „portavoce” informaţională a Moscovei în zonă. Probabil că, datorită acestui fapt, publicaţia în cauză are un rating de încredere destul de înalt în rândul populaţiei. Totodată, este portalul cu cele mai multe articole referitoare la Uniunea Europeană (ianuarie 2012-mai 2013), în total 1119, elaborate într-un mod profesionist. În cadrul acestor articole, Uniunea Europeană a fost reflectată în general negativ (149 articole), chiar dacă luăm în calcul referirele neutre (922) şi cele pozitive (48). Am identificat că ponderea articolelor în acord cu propaganda anti-europeană reprezintă 75,60% din totalul referirilor, în timp ce referinţele pozitive reprezintă 24,40% din totalul articolelor. NR2.RU este, în acelaşi timp, sursa cu cele mai multe referiri în dezacord (48) dintre toate sursele media luate în consideraţie. Vom calcula direcţia generală al comunicării pentru agenţia informaţională NR2.RU prin raportul dintre numărul de articole în acord şi cel al articolelor aflate în dezacord (3,1).
De asemenea, printre primele două cele mai dese „teme” vehiculate în articole se numără „Politica e