Design modern, spațiu interior asemănător celui din 208, un sistem „Grip Control” surprinzător de util și un ansamblu motor-cutie de viteze performant, acestea sunt atuurile noului Peugeot 2008
Segmentul de piață al crossoverelor crește rapid. Succesul ciudatului Nissan Juke a deschis drumul unei întregi armate de noi vehicule cu dimensiuni similare. În România a sosit mai întâi Opel Mokka, urmat de fratele său, Chevrolet Trax, de Renault Captur și de Peugeot 2008. Ultimul, dar nu cel din urmă, are însă mari șanse să devină un lider. Cel puțin asta susțin analiștii companiei de consultanță IHS Automotive. În viziunea acestora, anul viitor, 2008 va fi cel mai vândut model din segment, urmat de Renault Captur, Nissan Juke și Opel Mokka. Și avalanșa de „SUV-uri de oraș“ nu se termină aici. În curând va sosi pe piață și Ford EcoSport, iar anul viitor un model KIA urmat de unul Hyundai. Să nu uităm nici de anunțatele modele Taigun, al germanilor de la Volkswagen, și 500X, al italienilor de la Fiat. Acești nou-veniți vor transforma o fostă nișă de piață într-un segment major cu peste 500.000 de unități vândute în Europa anual. „Mulți clienți iubesc ideea de a avea un SUV sau un crossover, mizând pe poziția mai înaltă în trafic și pe presupusele capacități off-road. Grație greutății reduse, aceste mașini fac asta fără să adauge un consum major de carburant“, explică Ian Fletcher, analist la IHS, motivul pentru care constructorii se bat în noi modele în această zonă a pieței. Cazul lui 2008 este însă mai special, pentru că dimensiunile sale interioare se apropie foarte mult de cele ale fratelui 208. „Modelul 208 nu este rău însă, dacă un cumpărător dorește ceva diferit, 2008 este probabil alegerea perfectă“, continuă Fletcher.
Dacă lucrurile se vor desfășura așa cum prezice analistul IHS rămâne de văzut, însă este cert că noul 2008 poate fi considerat de mu