Consfătuire după consfătuire, cercuri pedagogice şi consilii profesorale, cam aceasta a fost gama acţiunilor organizate în această săptămână, menite să pregătească dascălii din educaţie pentru ceea ce va începe luni: anul şcolar 2013-2014. Utile sau mai puţin, formaliste sau mai puţin, organizate de Inspectoratul Şcolar sau de şcoli, aceste activităţi desfăşurate pe categorii de cadre didactice au avut rolul de a le reuni şi de a le introduce în atmosfera care va dura două semestre şcolare de acum încolo. „Toate cadrele didactice au fost chemate la consfătuiri, unde au aflat noutăţile legislative legate de învăţământ, despre noile programe. IŞJ a prezentat raportul activităţii pentru anul şcolar trecut, despre formarea cadrelor didactice de la clasa pregătitoare, s-au stabilit cercurile pedagogice”, ne-au precizat cadre didactice din învăţământul primar.
Conştient de rolul pe care-l are la catedră, fiecare cadru didactic s-a pregătit pentru noul an şcolar, dar poate mai elaborat şi mai minuţios au făcut-o educatorii şi învăţătorii din ciclul primar, inclusiv cei care vor intra la clasa pregătitoare. Majoritatea se numesc profesori pentru învăţământul primar, întrucât au studii superioare şi masterate pe deasupra. Pentru ei clasa nu reprezintă doar locul unde vor preda, ci o lume întreagă: cea a copiilor ai căror primi paşi depind de cât de bună va fi „doamna”.
„Materialele didactice trebuie să fie colorate, intuitive, să ne ajute în predare”
Pentru şcolarii din clasa I, prof. învăţător Florica Pîţu, de la Şcoala Salcea – şefa cercului pedagogic la învăţătoare – a pregătit clasa, la care sunt câteva schimbări importante: modificarea programei care va cuprinde ore de muzică, de dezvoltare personală şi limbă străină. Pe de altă parte, printre atâtea noutăţi bune există regretul că „nu vor fi manuale noi”. „Lucrăm cu manuale vechi... Am