Brandul romanesc, care cunoaste in prezent cea mai puternica crestere a vanzarilor in Uniunea Europeana, nu a fost niciodata destinat acestei piete.
Dacia, divizia low-cost a constructorului auto francez Renault, vinde masini cu adevarat ieftine. In unele cazuri, sunt chiar cu 50% mai ieftine decat modelele similare oferite de companiile rivale.
In Europa lovita de recesiune, Dacia face performanta. In primele sase luni ale anului, compania a vandut 141.278 de unitati in Uniunea Europeana, cu 17,6% mai multe decat in perioada corespunzatoare din anul precedent.
Aceasta reprezinta cea mai mare crestere procentuala a vanzarilor din Europa si un rezultat impresionant pentru o piata care a scazut cu 6,6% in perioada mentionata, potrivit datelor Asociatiei Europene a Producatorilor Auto.
Veste trista de la Dacia: Cat mai asteptam pana la lansarea unui nou model
Succesul Dacia nu are legatura doar cu faptul ca piata auto europeana trece prin cea mai neagra experienta din ultimele decenii. Analistii arata ca Dacia era in crestere chiar si inainte de criza, pur si simplu pentru ca nu are concurenta, scrie Associated Press.
"Din punct de vedere istoric, nimeni nu vrea sa faca masini ieftine. Din punct de vedere intelectual, cultural nimeni nu a fost pregatit sa faca acest lucru", deoarece cultura companiilor auto este impusa de ingineri, iar inginerii vor sa inoveze constant, a comentat analistul Carlos Da Silva de la IHS Automotive.
Dacia, in viitor: Un model de clasa mica si o noua fabrica - ce masina nu va face niciodata
Construirea unei masini ieftine presupune un mod diferit de gandire.
De la o Lada "mai buna" la salvarea Renault
Renault a preluat Dacia in anii 1990 cu intentia de a construi o masina pentru Europa Centrala si de Est, cu scopul principal de