Compania de Autostrăzi nu-şi asumă nicio răspundere pentru faptul că va mai plăti câteva zeci de mii de euro în plus pe studii de mediu în vederea obţinerii avizelor necesare continuării lucrărilor la Autostrada Lugoj-Deva.
Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) consideră că nu au nicio vină pentru eventuale întârzieri ale lucrărilor la Autostrada Lugoj- Deva, ca urmare a faptului că proiectul nu ţine cont de numărul mare de animale sălbatice din zona de tranzit din Munţii Apuseni. Însă proiectul ar putea fi blocat, deoarece nici CNADNR, în calitate de beneficiar, nici firmele de proiectare, consultanţă sau executanţii nu s-au gândit că aceste animale, cum sunt urşii carpatini, au nevoie de nişte pasaje speciale, numite ecoducte, care să le permită să treacă de o parte şi de alta a drumului.
Riscuri pentru şoferi
"La momentul realizării documentaţiilor care au stat la baza emiterii acordului de mediu au fost luate în considerare toate aspectele, context în care considerăm că nu a fost făcută nicio greşeală", se arată în răspunsul remis de CNADNR către EVZ. Astfel, reprezentanţii instituţiei aruncă pisica în curtea ecologiştilor, care au obţinut ca mai multe zone din apropierea autostrăzii să fie desemnate arii protejate după obţinerea avizului de mediu pentru autostradă.
Dincolo de urşi, lipsa ecoductelor afectează şi şoferii, plătitori de roviniete şi alte taxe şi impozite. Orice animal ajuns pe carosabil poate provoca o tragedie, mai ales dacă ne gândim că pe noul traseu se va putea circula cu 120 km/oră, conform proiectului.
Greşeli cu repetiţie
"Omisiunile" legate de construirea Autostrăzii Lugoj-Deva se înscriu într- un lung şir de greşeli ale celor de la CNADNR. Acestea ne-au adus astăzi în situaţia ca preţul unui kilometru de autostradă în România să fie de trei ori mai mar