Festivalul „George Enescu“ a ajuns anul acesta la cea de-a 21-a ediţie, dar aceasta este şi prima în care parcă s-a schimbat ceva, iar schimbarea a pornit din 2011. „Adevărul“ a discutat cu oamenii care au adus-o festivalul în secolul XXI prin prezenţa sa în online şi pe dispozitivele mobile.
Dacă George Enescu ar mai fi trăit în prezent, la cei 132 de ani ai săi, probabil că s-ar fi purtat la costum, iar ideile şi le-ar fi notat pe un smartphone. Pe acelaşi smartphone pe care şi-ar fi înregistrat creaţiile pentru a le asculta mai târziu. George Enescu însă a murit în 1955, dar asta nu înseamnă că memoria sa nu se poate păstra şi în epoca dispozitivelor mobile. Anul acesta, înaintea festivalului, două echipe de „dirijori“ digitali şi artistici l-au adus pe Enescu în online, i-au şters de pe umeri praful care se adunase în ultimii ani şi l-au arătat lumii aşa cum îi stă bine unui creator: nemuritor şi mereu în pas cu vremea.
Facerea de bine
În 2011, Cristian Dinu, managing partner la ReadForward a găsit în drumul său către o întâlnire o revistă. Festivalul „George Enescu“ avea dedicat un supliment şi el a fost impresionat de grafica, de ideea şi de modul în care este prezentat acest eveniment. „Am ajuns la firmă, m-am uitat din nou pe revistă şi mi-am spus că trebuie să fac o aplicaţie pentru el. Am programat până la 2.00 dimineaţa, am făcut un prototip şi a doua zi m-am filmat cu tableta în mână, arătând aplicaţia, apoi le-am trimis un mail organizatorilor“, îşi aminteşte Dinu primul produs creat pentru festival.
„Mi-au răspuns în cam două ore şi mi-au spus să discut cu Robert (n.red.: Blaj, de la „Eroii de joi“) şi Ioana (n.red.: Gheorghiu, de la „Eroii de joi“). M-am văzut cu ei două ore la cafeneau Cărtureşti şi din iulie până la jumătatea lui august n-am mai avut weekend-uri şi ceva nopţi“. Astfel a început parteneriatul dintre ReadForward