"Presa manipuleaza!" (cu variatiunile simpatice "presstitutie" si "presa=pres") si "Revolutia hipsterilor". Doua poluri de gandire prezente (era sa spun ca se confrunta) in sfera publica, scrie Ovidiu, pe blogul La coltu' strazii.
Zilele astea cuvantul manipulare are valente noi si toata lumea vrea sa contribuie la DEX si DOOM.
Cei mai vocali, cei care au si dat startul, acuza presa mainstream ca e vanduta si ca manipuleaza.
Acum, de dragul argumentului, sa analizam cele doua posibilitati:
1. Au dreptate, e vanduta si manipuleaza. In cazul acesta avem repede o intrebare dificila. E prima oara cand manipuleaza?
A. Da, e prima oara. Ce s-a intamplat cu integra presa romaneasca dupa aproape un sfert de secol de la Revolutie de a cedat tentatiei manipularii si vanzarii de sine fix cu ocazia lui RMGC ?
B. Nu e prima oara, e o practica obisnuita. Cand si-au dat seama manifestantii?
B1. Abia acum. Nu vreau sa iau in calcul varianta asta, pentru ca mi se pare ca ma lasa fara partener de discutie.
B2. Cu mult timp in urma, dar abia acum ii afecteaza. Ca si cum e important ca media sa fie corecta doar cand ne e noua folositor.
2. Nu au dreptate, nu e vanduta si e corecta. Imposibil, daca asculti vocea pietei. Asa ca ne intoarcem la punctul 1.
Din toate variantele astea nu reusesc sa imi dau seama care comporta cea mai mica doza de ipocrizie din partea manifestantilor.
Anul trecut, in vara, in timpul deranjului cu suspendarea/demiterea presedintelui stiti cine facea cele mai mici cifre de audienta intre posturile de stiri? Digi24, pentru ca a fost singurul care si-a pastrat neutralitatea. Cine a casigat o cota de piata remarcabila in foarte scurt timp? B1TV, care s-a raliat taberei lui Traian Basescu. Cine si-a consolidat pozitia de lider al audientei anti-Basescu? Antena 3.
@