Liderii companiei Facebook vorbesc mereu despre misiunea acesteia “de a face lumea mai deschisă şi mai conectată”. Dar una dintre cele mai recente cercetări arată că a conecta 1,1 miliarde de utilizatori din întreaga lume vine la pachet cu un cost psihologic uriaş.
Cu cât mai mult tinerii au folosit Facebook, cu atât mai rău s-au simţit, relevă un nou studiu al Universităţii Michigan. Studiul, publicat în revista Plos One, constată că utilizarea reţelei de socializare a dus la scăderi în fericirea de moment şi în satisfacţia generală de viaţă.
“Există un mare interes… pentru că Facebook este atât de larg răspândit. Cu ceva de genul un miliard jumătate de oameni care folosesc zilnic Facebook, înţelegerea consecinţelor pe care o are utilizarea asupra fiinţei noastră este de o importanţă crucială”, susţine coautorul cercetării John Jonides, un neurolog cognitiv de la Universitatea din Michigan.
Cercetătorii au testat variabilele de fericire şi satisfacţie în timp real pe 82 de participanţi. Cercetătorii le-au trimis mesaje text de cinci ori pe zi, timp de două săptămâni pentru a examina modul în care utilizarea Facebook influenţează modul în care se simt. Participanţii au răspuns la întrebări despre singurătate, anxietate şi bunăstarea emoţională generală.
Autorii studiului nu au descoperit motivele pentru care Facebook a făcut ca subiecţii testului să se simtă ”apăsaţi”. Dar Jonides suspectează că ar putea avea legătură cu comparaţiile sociale. “Când eşti pe un site ca Facebook, veţi obţine o mulţime de mesaje despre ceea ce fac alţi oameni. Acest lucru duce la comparaţie socială – poate vei simţi că viaţa ta nu este la fel de plină şi interesantă ca a acelor oameni”, a explicat cercetătorul.
O altă descoperire interesantă a fost că efectele pe care le are reţeaua de socializare sunt cel mai pronunţate la cei care socializează cel mai mult