Ford renunţă la revoluţii, alegând satisfacerea clienţilor prin păstrarea valorilor proprii. Viitorul S-Max este cel mai bun exemplu.
După o colaborare cu grupul Volkswagen, când Ford a ales să împartă costurile pentru un monovolum pentru crearea lui Galaxy, strategiile diferite au impus crearea unui model propriu care să reflecte mai bine moştenirea mărcii. Astfel, în 2006 apărea S-Max, un monovolum de clasă medie orientat către şofer, care primea la scurt timp râvnitul titlu de "Maşina Anului în Europa".
Modelul s-a impus relativ uşor pe piaţă, clienţii fiind seduşi de stilul dinamic, nemaiîntâlnit până atunci la un automobil destinat prin excelenţă familiilor. Compania a reuşit, în timp, fidelizarea unui segment important de clienţi, inclusiv veniţi de la alte mărci, prin abordarea originală, care nu lăsa în plan secundar plăcerea de a conduce pentru aspectele exclusiv practice.
Vremurile se schimbă
Timpul a trecut însă, intervenind uzura morală, iar Ford este astăzi în situaţia de a înlocui un model apreciat, sarcină nu tocmai simplă. Cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt, constructorul a prezentat un concept car ce reprezintă viziunea sa pentru noua generaţie a lui S-Max. Caroseria acestuia arată mai fluid decât înainte, dar asta nu înseamnă că S-Max este mai "cuminte" decât în trecut. Noua grilă Ford, care aminteşte de Aston Martin, este plasată destul de sus în partea frontală, sugerând o atitudine destul de agresivă pentru un monovolum. De asemenea, se remarcă parbrizul uriaş, care se întinde până deasupra locurilor anterioare, oarecum similar ideii întâlnite în prezent la Citroen Picasso. Implementarea acestei soluţii la versiunea de serie ar aduce după sine o experienţă inedită a condusului, potrivită călătoriilor lungi cu familia.
Habitaclu complex
Pe l