Google şi-a modificat discret aspectul vizual al motorului său de căutare, cu un design mai plat şi butoane asemănătoare aplicaţiilor web. Schimbarea a fost anunţată pe blogul oficial al companiei.
Google nu este la prima iniţiativă de acest fel, în care încearcă să-şi unifice designul de-a lungul liniei sale de produse, să ajungă la o aşezare mai modulară şi organizată. Motorul de căutare nu s-a schimbat foarte mult şi a rămas la aceeaşi interfaţă curată, dar Google a introdus mereu noi produse în partea din dreapta a ecranului.
Acum, spre deosebire de o linie de produse, există o bară de meniu, ca în Android, care deschide un carton cu aplicaţiile cele mai importante pentru noi. Iconiţa este identică şi pe Android şi pe laptopurile Chromebook.
De asemenea, forma literelor din logo-ul Google a fost schimbată discret, renunţându-se la un design tridimensional şi trecându-se la unul mai plat, în culori mai deschise şi nu atât de saturate, prezente şi în alte produse Google.
Schimbările Google Search, mai mult decât design
În ultimii doi ani, Google Search a trecut de la un simplu motor de căutare care acaparează planeta la un companion mai inteligent pentru căutări. Google a introdus dimensiunea socială, cu ajutorul reţelei Google+, iar rezultatele sunt evidenţiate.
De asemenea, a fost introdus Knowledge Graph. În momentul când căutăm obiective turistice sau personalităţi, motorul de căutare oferă cartoane cu informaţii rapide, pentru cei care nu vor să mai ajungă pe Wikipedia sau pe un site mai complicat.