Pare aproape neverosimil ca o denumire de brand care a adus faima productiei de automobile vandute in toata lumea este de fapt un nume de persoana, de obicei un inginer, un investitor in afaceri cu automobile sau un simplu om inventiv, care si-a faurit un imperiu, dintr-o idee.
Asemenea exemple se pot gasi in multe domenii de activitate, dar se pare ca in industria auto notorietatea le depaseste pe toate, comenteaza portalul AIF, dand cateva exemple.
Armand Peugeot
Familia Peugeot manifesta interes in domeniul mecanicii inca din secolul al XVIII-lea, iar in a doua jumatate a secolului al XIX-lea s-a remarcat din randul ei Armand Peugeot (1849-1915), care si-a inceput cariera producand biciclete cu roti spitate, inventate de dansul.
Prietenii insa l-au convins sa se ocupe de automobile, pentru care fratele sau, Emile Peugeot, inregistrase deja marca, reprezentand un leu stilizat.
In 1885, producea deja propriile limuzine, purtand pe ele brandul leului si dotate pentru prima data in lume cu pneuri de cauciuc, lansate chiar de firma sa.
In 1903, pe poarta uzinei lui Peugeot iesea jumatate din intreaga productie de automobile a Frantei, iar astazi marca Peugeot este situata, ca productie, pe locul al doilea in Europa, dupa Volkswagen.
Henry Ford
Fiu al unor modesti fermieri din Detroit, originari din Irlanda, Henry Ford (1863-1947) s-a despartit din adolescenta de familie, pentru a se dedica mecanicii. A ajuns inginer remarcandu-se la Compania de Electricitate Edison, iar in 1893 si-a construit singur un automobil, proiectat chiar de el.
Acesta a fost inceputul. In 1903, punea bazele propriei societati Ford Motor Company, unde lucrul pe banda rulanta i-a creat un ascendent inimaginabil fata de toti ceilalti producaotori.
Astazi, cand spui Ford, nici nu te