Facebook vrea să „înveţe“ ce fac utilizatorii online, dar mai ale să ştie de ce spun ceea ce spun. Şi asta nu punând oameni să citească mesajele, ci folosind un program de inteligenţă artificială care, teoretic, colectează şi analizează date de la cei peste un miliard de utilizatori într-un mod nou.
Facebook plănuieşte să „înveţe“ din ceea ce publică utilizatorii pe reţeaua socială prin inteligenţă artificială şi are deja 8 oameni care se ocupă de acest lucru. Ei sunt membrii aşa numitei AI team şi scopul final e să descifreze înţelesul şi importanţa lucrurilor pe care oamenii le distribuie pe Facebook, notează The Verge. Desigur, dacă reuşeşc să se apropie de înţelegerea unor astfel de lucruri, ar putea prezice, la o scară mai mare sau mai mică, acţiunile viitoare.
Înainte de a prezice „viitorul“, proiectul poate stabili ce conţinut e potrivit pentru fiecare utilizator şi Facebook ajunge astfel să furnizeze publicitate mai bine orientată pe fiecare om. Google derulează un proiect similar, dar pe căutările online, acolo unde are o cotă de piaţă foarte mare. Anul trecut, Google a demonstrat sistemul pe YouTube, căutând automat pisici în videoclipuri.
La scară mai mare, cercetătorii consideră că stilul acesta de „învăţare aprofundată“ va conduce la analizarea informaţiilor de către computere în stilul în care o fac oamenii, natural şi fără algoritmi predefiniţi pentru fiecare acţiune. Cât despre Facebook, este estimat că un utilizator ar putea să vadă până la 1.500 de mesaje în News Feed, dar reţeaua socială filtrează până la 30 sau 60 pentru a nu încărca fluxul. Cele care ajung să fie văzute sunt cele pe care Facebook le crede de interes pentru utilizator.
„Datele sunt din ce în ce mai multe, oamenii au tot mai mulţi prieteni şi, cu ajutorul dispozitivelor mobile, oamenii sunt mai tot timpul online. Nu e ca şi cum ajung să mă uit în fluxul meu