Azi s-au împlinit 39 de ani de când a fost dat în folosinţă Transfăgărăşanul, catalogat de trei ori ca fiind cel mai frumos drum din lume. Construit în doar cinci ani, între 1970 şi 1974, în timpul lui Nicolae Ceauşescu, care a vrut un
drum strategic prin munţi, Transfăgărăşanul este al doilea ca altitudine din România după Transalpina. Are o lungime de 91 de kilometri şi ajunge la altitudinea de 2042 de metri, în tunelul de la Capra la Bâlea Lac, de 887 de metri, cel mai lung tunel din România. Trece peste 830 de podeţe şi 27 de viaducte, iar pentru construcţia lui s-au folosit 6520 de tone de dinamită. Drumul prin Făgăraş s-a realizat cu eforturi considerabile şi cu preţul multor vieţi de soldaţi şi muncitori. Oficial se vorbeşte de 40 de morţi, dar cei care după 35 de ani mai sunt în viaţă spun de sute de vieţi omeneşti pierdute. Acum, la patru decenii de la inaugurare, e însă la fel ca în 1974, în sensul că e practicabil numai vara, de la 1 iulie la 31 octombrie. Niciun guvern postrevoluţionar nu a fost în stare să aloce bani pentru construcţia câtorva copertine pentru a feri drumul, în câteva zone, de căderile de zăpadă de pe vresanţi. Din această cauză , pensiunile au activitate sezonieră şi turismul tinde spre zero. Asta în condiţiile în care, în străinătate, astfel de drumuri de înălţime sunt întreţinute şi utilizate Ioana Făcăleaţă
Carusel stiri in top FAZA SERII:Cum a rămas Boureanu în conştiinţa argeşenilor Caricatură de Mihai Matei, pentru www.argeseanul.com ... Citeste toata stirea Un sucevean a încercat să treacă frontiera fumând o ţigară de marijuana Un sucevean a intrat în Punctul de Trecere a Frontierei Siret fumând o ţigară de marijuana. Câinele special antrenat pentru depistarea drogurilor a găsit şi o pungă cu trei grame ... Citeste toata stirea Embriologul britanic Terry Leonard discuta online despre imp