”Relaţiile dintre farmacist şi beneficiarii serviciilor acordate trebuie să aibă la bază încrederea în competenţa şi experienţa profesională a farmacistului. Această încredere obligă farmacistul ca de-a lungul întregii sale cariere să asigure şi să menţină la cel mai înalt nivel performanţele şi conduita sa profesională şi personală, să-şi actualizeze cunoştinţele profesionale permanent în sfera activităţii sale”, prevede Codul deontologic al Farmacistului.
Dăruirea, diplomația, respectul, corectitudinea fac parte din cartea de vizită a unui farmacist. De ce trebuie să avem încredere în farmacist? „Pentru că este singurul specialist în medicament, de la inovație și până la produsul final. Și cunoaște absolut totul, și ce înseamnă cercetarea, producerea și mai ales ce înseamnă acțiunea și toxicitatea. De aceea noi nu trebuie să fim interesați să vindem medicamente. Pentru că menirea noastră nu este să supraîncărcăm pacientul cu medicamente”, a opinat farmacistul Mariana Moldovan, președintele Patronatului Farmaciștilor Mureș.
Leacul luat cu încredere din ”mâna” farmacistului
Un farmacist nu este egal cu un simplu vânzător din supermarket. Deși, la prima vedere, atunci când îl vedem după tejghea și îi întindem rețeta ori îi cerem un anume produs aceasta ar fi prima senzație care ne încearcă: relația client-vânzător. Un lucru total greșit, pentru că în spatele funcției de farmacist stau cinci ani de studiu asiduu într-o Facultate de Farmacie și optica ar trebui schimbată: când pășești în farmacie, cu o problemă de sănătate, te gândești, evident, că persoana de după tejghea este pusă acolo anume pentru a-ți oferi ție, pacient, lămuririle necesare legate de afecțiunea pe care o ai și îți va da leacul care te va vindeca. Înseamnă să ai încredere în farmacist. ”Trebuie să avem grijă de oameni. În funcție de diagnostic, vârstă, cât de gravă e boala,