Discret, ambiţios şi perfecţionist, magistratul Gheorghe Diaconu este artizanul celei mai frumoase reabilitări a unei clădiri de patrimoniu din Piteşti. Şi asta o spunem noi, pentru că preşedintele Curţii de Apel este modest şi nu vorbeşte despre sutele de ore petrecute alături de muncitori pe şantier, despre discuţiile cu specialiştii pentru a compartimenta cât mai bine sălile, despre toate greutăţile pe care le-a întâmpinat vreme de trei ani, despre rigurozitatea cu care a analizat fiecare detaliu. Dar rezultatul acestor eforturi se vede şi va dăinui în timp.
Cum a început toată această poveste frumoasă a noului sediu ce găzduieşte acum Curtea de Apel Piteşti?
Lucrările de reabilitare au început la 1 noiembrie 2010 şi trebuiau finalizate în 24 de luni, lucru care nu s-a întâmplat. Lucrările au durat aproape trei ani. Finanţarea a fost făcută în cadrul unui proiect cu Banca Mondială, tot bani de la buget, dar cu o dobândă convenabilă, foarte mică. Costul lucrărilor a fost de 3,1 milioane de euro. Tot ce este în această clădire este nou, până şi mopul cu care se spală pe jos. Mobilierul aflat în birourile personalului este nou şi a costat în jur de 120.000 euro. A fost contractată o firmă de la Bucureşti, licitaţia a fost organizată tot de către Ministerul de Justiţie, la fel ca şi licitaţia de reabilitare.
Cine a realizat reabilitarea, ce firmă?
Licitaţia a fost câştigată de o firmă care se numeşte Termogaz Haţeg. Repet, nu noi am organizat licitaţia, ci a fost o licitaţie internaţională câştigată de această firmă care, din păcate, în ultima fază a intrat în insolvenţă. Norocul nostru a fost că acest moment al intrării în insolvenţă a fost aproape de finalizarea lucrărilor. Mai sunt mici retuşuri de făcut, lucrările nu sunt terminate complet, dar le vom face.
Poate să fi avut o influenţă şi faptul că dumneavoastră eraţi aproape