Educatia timpurie prin introducerea grupei mari de gradinita ca obligatorie si formarea adecvata a profesorilor sunt doua dintre obiectivele identificate de ONG-urile din educatie. In plus, in gimnaziu la literatura Romania are “cea mai nationalista programa analitica, in sensul ca nu facem literatura universala”, a declarat Sorin Ionita de la Expert Forum. La o selectie in functie de numarul autorilor straini prevazuti in programa scolara, Romania este la coada, a precizat acesta. Pe de alta parte, Alexandru Ghita, presedintele Asociatiei Educativa, a sustinut ca “statul nu are capacitate si viteza de reactie pentru a livra un serviciu educational performant (…). Exemplul statelor puternice si care conduc inovatia sunt cele in care sunt foarte multi actori privati”.
Dezbaterea referitoare la teme din educatie a fost organizata marti, 24 septembrie, de fostul ministru al Educatiei, Daniel Funeriu, la Fundatia Miscarea Populara. Citeste mai jos cele mai importante declaratii ale reprezentantilor ONG-urilor prezenti la discutie.
Sorin Ionita, Expert Forum:
Alexandru Ghita, presedine Educativa:
Radu Gologan, coordonatorul lotului olimpic de matematica si presedintele Societatii de Stiinte Matematice:
Gelu Duminica, Agentia Impreuna:
Daniela Gheorghe, director executiv Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Copil:
Maria Gheorghiu, Asociatia Ovidiu Ro:
Daniel Funeriu:
Sursa stire: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-15644874-problemele-esentiale-din-educatie-vazute-ong-uri-gradinita-obligatorie-calitatea-profesorilor-plus-ultimii-2-ani-olimpiada-nationala-matematica-nu-ajuns-niciun-copil-scoala-sateasca.htm
Educatia timpurie prin introducerea grupei mari de gradinita ca obligatorie si formarea adecvata a profesorilor sunt doua dintre obiectivele identificate de ONG-urile din educatie. In plus