de Andra MARINESCU
andramarinescu@tribuna.ro
24 septembrie 2013 22:11
0 vizualizari
A-A+
Transportatorii români vor să extindă proiectul autostrăzilor şi să depăşească politizarea finanţării. Ei s–au adunat ieri la Sibiu pentru a discuta starea infrastructurii rutiere din România, pe care o consideră necorespunzătoare şi să ofere, totodată, soluţii optime dezvoltării. De asemenea, la Sibiu s–a dezbătut şi proiectul autostrăzii Sibiu – Braşov, care ar fi unul dintre exemplele elocvente ale descentralizării.
"Infrastructura naţională: starea de fapt şi soluţiile posibile" este titlul evenimentului organizat ieri de Asociaţia Română pentru Transporturi Rutiere Internaţionale şi Revista "Mişcarea", care a reunit specialişti din domeniul transporturilor ce au abordat diferite subiecte legate de planificarea, finanţarea, construcţia, utilizarea şi mentenanţa infrastructurii naţionale. Evenimentul, moderat de Daniel Mazilu, subsecretar general ARTRI, a marcat şi prezenţa oficialilor Ministerului Transporturilor, ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, a autorităţilor locale din Sibiu, precum şi a reprezentanţilor Autorităţii Rutiere Române, ai Poliţiei Române, manageri ai companiilor de transport şi oameni interesaţi să afle cât mai multe despre infrastructura rutieră.
În loc de drumuri, taxe!
În România, căile de acces şi traversarea ţării dintr-o parte în cealaltă reprezintă o problemă. Aceasta e părerea ARTRI, care a fost prezentată ieri. Pentru a trece bariera aceasta, cele mai potrivite soluţii par să fie descentralizarea naţională şi depolitizarea finanţării, între 2014-2020.
"Dacă în 1989 parcul auto era de 2.2 milioane de autovehicule, în 2013 avem aproape 6 milioane. Această creştere a numărului autovehiculelor, de aproape trei ori,