Dezastru. Aşa a catalogat primarul din Mangalia, Cristian Radu, închiderea podului din Agigea. Alături de 13 alţi primari din sudul judeţului Constanţa, el a participat, ieri, la o întâlnirea în care au prezentat prefectului Eugen Bola problemele ce vor apărea după ce se închide podul. O întâlnire cu uşile închise pentru mass-media. Primarii ar fi fost fie stresaţi de prezenţa ziariştilor, fie ar fi avut tendinţa să vorbească prea mult, a explicat Bola decizia de a nu permite accesul în sală.
De ce atâta grabă?
Primul lucru pe care nu l-au înţeles primarii a fost de ce atâta grabă în închiderea podului. ”Am aflat cu cinci zile înainte”, a spus Cristian Radu. Nu a fost singurul. Nici chiar prefectul judeţului nu ştia de decizia CNADNR de a închide podul. ”Am primit un telefon de la poliţie, joi, în care mi se solicita să aprob rutele alternative. Am întrebat ce rute alternative? Atunci am aflat”, a explicat, ieri, Eugen Bola.
Mii de copii izolaţi
În cadrul întâlnirii de ieri s-au căutat soluţii. Sunt circa 3.000 de copii care fac naveta şi care treceau zilnic podul. Se încearcă transportul lor cu CFR. Sunt însă şi copii cu dizabilităţi, pentru care soluţiile sunt mai dificile. O autospecială îi adună pe toţi, din Mangalia în Constanţa. Şoferul îi coboară şi urcă în maşină cu braţele. Cum vor trece aceştia podul? Încă nu se ştie cu certitudine. Primarul din Agigea, Cristian Cârjaliu, spune că are copii care trebuie să ajungă dincolo de canal. ”Ce fac, îi ocolesc pe la Moviliţa?”. Există posibilitatea ca maşinile să îi lase într-o parte a podului, ei să traverseze singuri şi să fie preluaţi de altă maşină, dar soluţia pare periculoasă, mai ales pentru copii de vârste fragede.
Autospecialele ISU nu au voie
În cazul unui incendiu, cele mai mari autospeciale ale ISU nu vor avea voie să treacă podul. Numai cele de 18 tone o vor putea face,