Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a primit peste 2.000 de reclamaţii privind modul în care radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului de exploatare minieră de la Roşia Montană şi al protestelor celor care se opun acestui proiect, a declarat, marţi, Laura Georgescu, preşedintele CNA.
Subiectul Roşia Montană nu se află pe ordinea de zi a şedinţei de marţi a CNA, însă el a fost abordat tangenţial de unii dintre membrii Consiliului.
Laura Georgescu, preşedintele CNA, a declarat pentru presă că CNA încă monitorizează subiectul Roşia Montană.
"S-au primit peste 2.000 de sesizări. Sesizările fac referire în primul rând la spoturile pe care toţi radiodifuzorii le-au difuzat - spoturi pro RMGC (...) Alte reclamaţii se referă la emisiuni de dezbateri şi ştiri care ar fi sponsorizate de RMGC, suntem întrebaţi de ce acceptăm să fie doar un punct de vedere difuzat de radiodifuzor şi nu îi obligăm să vină cu toate părţile implicate", a spus Laura Georgescu.
Ea a mai spus că alte reclamaţii se referă la faptul că televiziunea publică, timp de nouă zile, nu ar fi reflectat protestele din stradă.
Laura Georgescu a mai spus că CNA a început să primească reclamaţii pe subiectul Roşia Montană după primul protest organizat de cei care se opun proiectului minier de la Roşia Montană.
Pe de altă parte, în prima parte a şedinţei de marţi a CNA, Valentin Jucan, membru al Consiliului, a spus că subiectul Roşia Montană este una din cele mai mari manipulări din spaţiul audiovizual.
"De la Revoluţie încoace, subiectul Roşia Montană tratat în spaţiul audiovizual este un subiect care reprezintă probabil cea mai mare manipulare publică. Toţi radiodifuzorii, fără excepţie, au profitat de credulitatea oamenilor şi mai ales de lipsa lor de informare, pentru că totul de aici pleacă, pentru a profita politic şi pentru a răspunde comenzilor p